Daria Server Server Sales HP Server Sales Cisco Sales CPU Server Sales SAN Switch Sales Data Center Equipment Active Data Center Equipment EMC Storage Sales HP Storage Sales Cisco Switch Sales Server SSD Sales Server HDD Sales RAM for Servers Network Equipment Sales Data Center Projects
آدرس
تهران خواجه عبد الله انصاری کوچه ششم.
شماره تماس
021-26700629
ساعات کاری
8 صبح الی 17 بعد از ظهر

به چه نوع SSD نیاز دارید؟| مشخصات و ویژگی‌های نوع ssd

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ 253 بازدید بدون دیدگاه
نوع ssd

مشخصات و ویژگی‌های نوع ssd

قبل از خرید، مهم است که بفهمید چه نوع SSD برای رایانه شما مناسب است. Crucial یک صفحه مشاور ارتقاء جامع دارد که می تواند به شما کمک کند مدل رایانه یا مادربرد خود را پیدا کنید و به شما بگوید به چه نوع درایو نیاز دارید. چهار گزینه متداول عبارتند از درایوهای M.2 NVMe، درایوهای 2.5 اینچی SATA، درایوهای M.2 SATA و درایوهای mSATA.

  • درایوهای M.2 NVMe SSD

(که در سراسر این راهنما با عنوان «NVMe SSD» نامیده می‌شود) درایوهایی به شکل لثه هستند که در لپ‌تاپ‌ها یا رایانه‌های رومیزی جدیدتر قرار می‌گیرند و در اکثر مادربردها می‌توانید برای ساخت رایانه رومیزی خود خریداری کنید. M.2 به نوع کانکتوری که استفاده می کنند اشاره دارد و NVMe پروتکل رابطی است که استفاده می کنند.

از آنجایی که درایوهای NVMe از رابط PCI Express (PCIe) برای برقراری ارتباط با بقیه رایانه شما استفاده می کنند، یک SSD معمولی NVMe می تواند شش یا هفت برابر سریعتر از درایوهای SATA باشد (بسته به درایو شما). دریافت کنید، و چه کاری انجام می دهید).

  • درایوهای 2.5 اینچی SATA SSD 

به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر یا ارزان‌تری که از هارد دیسک چرخان 2.5 اینچی استفاده می‌کنند، یا دسکتاپ‌های قدیمی‌تر که فاقد شکاف برای درایوهای M.2 هستند، قرار می‌گیرند. SATA (که در این مورد به نوع اتصال و پروتکل رابط اشاره دارد) قدیمی تر و کندتر از NVMe است، اما SATA SSD ها هنوز به طور قابل توجهی سریعتر از هارد دیسک های SATA هستند و برای اکثر رایانه هایی که پس از سال 2011 ساخته شده اند، ارتقای ارزشمندی هستند. یا 2012

  • SSD های M.2 SATA

از همان کانکتور M.2 NVMe SSD استفاده می کنند و برخی از رایانه هایی که می توانند از درایوهای NVMe استفاده کنند نیز می توانند از درایوهای M.2 SATA استفاده کنند. SSD های M.2 SATA برای هر رایانه ای با اسلات M.2 گزینه های اقتصادی خوبی بودند، اما درایوهای مدرن NVMe تقریباً یکسان هستند و عملکرد بسیار بهتری دارند – فقط در صورت لزوم از M.2 SATA SSD استفاده کنید.

  • SSD های mSATA 

کمی شبیه درایوهای کوتاه تر و عریض تر M.2 هستند. اگر لپ تاپی دارید که بین سال های 2012 تا 2014 ساخته شده است و دارای هارد دیسک 2.5 اینچی نیست، ممکن است به درایو mSATA نیاز داشته باشید. (این درایوها نسبتا کمیاب هستند و هیچ یک از انتخاب های ما در انواع mSATA نیستند، اما در حال حاضر ما Kingston KC600 را به افرادی که به آن نیاز دارند توصیه می کنیم.)

SSD ها هنوز هم برای همان مقدار فضای ذخیره سازی گران تر از درایوهای مکانیکی هستند و بزرگ ترین هارد دیسک ها هنوز هم می توانند اطلاعات بیشتری را نسبت به بزرگ ترین SSD ها در خود نگه دارند. اما این شکاف قیمت در چند سال گذشته کاهش یافته است: از اوایل سال 2021، شما می‌توانید یک SSD 1 ترابایتی را با قیمت تقریباً 100 دلار بخرید.

مبلغی که در سال 2015 یک SSD 250 گیگابایتی و در سال 2018 یک SSD 500 گیگابایتی برای شما می‌خرید. خرید یک SSD کوچکتر و ارزانتر برای اجرای سیستم عامل و مهم ترین برنامه ها و خرید یک هارد دیسک بزرگ و ارزان برای ذخیره فایل های حجیم منطقی بود، اما این روزها خرید یک SSD بزرگ برای همه چیز نسبتاً مقرون به صرفه است.

 نوع ssd

نوع ssd


در حال حاضر، اکثر مردم باید یک SSD 500 گیگابایتی دریافت کنند که باید برای سیستم عامل شما، همه برنامه های شما، چند بازی و مجموعه عکس، ویدیو و موسیقی با اندازه خوب کافی باشد. اگر درایو برای رایانه‌های شخصی بازی می‌خرید، باید به جای آن یک SSD 1 ترابایتی بخرید، زیرا اندازه بازی‌ها تنها با انتشار بازی‌های طراحی‌شده برای Xbox Series X و PlayStation 5 بر روی رایانه شخصی بزرگ‌تر می‌شوند.

تذکر

در صورت امکان، از انتخاب یک SSD با فضای ذخیره سازی 250 گیگابایت یا کمتر خودداری کنید. هر دو درایو 128 گیگابایتی و 250 گیگابایتی نسبت به درایوهای بزرگتر کندتر و به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر هستند. اگر می‌دانید که تعداد زیادی بازی نصب می‌کنید یا با تعداد زیادی فایل ویدیویی یا عکس کار می‌کنید، یا اگر در حال حاضر یک SSD 500 گیگابایتی دارید که بیش از 70 درصد پر است، به جای آن یک درایو 1 ترابایتی در نظر بگیرید.

اگر کامپیوتر جدیدی از شرکتی مانند Dell، HP یا Lenovo می‌خرید. گاهی اوقات می‌توانید با سفارش کامپیوتری با یک SSD کوچکتر یا یک هارد مکانیکی و جایگزینی آن با یک SSD بزرگتر، در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. اما مراقب باشید: برخی از تولیدکنندگان لپ‌تاپ ارتقا درایو را بسیار دشوار می‌کنند، یا ذخیره‌سازی موجود را به مادربرد لحیم می‌کنند یا برای دسترسی به SSD به جداسازی قطعات پیچیده و بالقوه بدون ضمانت نیاز دارند. قبل از رفتن به این مسیر، اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ جدید شما به راحتی قابل ارتقا است.

درایوهای با ظرفیت بزرگتر نیز سریعتر هستند. این به این دلیل است که بیشتر مزیت سرعت SSD از موازی سازی ناشی می شود – یک درایو با چندین تراشه حافظه فلش می تواند همزمان از آنها بخواند و بنویسد و سرعت را افزایش دهد. اگر درایو شما دارای تراشه‌های حافظه کمتری نسبت به آنچه که کنترلر شما می‌تواند به طور همزمان روی آن بنویسد (یعنی اگر ظرفیت کمتری داشته باشد) دارد، به آن سرعتی که می‌توانست نیست.

اگرچه یک SSD 500 گیگابایتی از این نظر بد نیست، اما بهترین سرعت ها را از یک درایو 1 ترابایتی یا 2 ترابایتی دریافت خواهید کرد.


برای آخرین به‌روزرسانی این راهنما، سایت‌های بررسی SSD و خرده‌فروش‌هایی مانند Amazon و Newegg را بررسی کردیم تا درایوهایی را پیدا کنیم که از آخرین به‌روزرسانی اصلی ما منتشر شده‌اند. سپس برای مقایسه درایوها بر اساس معیارهای زیر، از بررسی‌های شخص ثالث مورد اعتماد و صفحات محصول سازنده استفاده کردیم:

  • قیمت خوب:

SSD های گران تر اغلب SSD های بهتری هستند، اما برای دریافت عملکرد اضافی یا سایر ویژگی هایی که احتمالاً متوجه آن نمی شوید یا استفاده نمی کنید، نباید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

  • عملکرد:

به هر حال سرعت دلیل اصلی خرید SSD است. ما بررسی‌ها را بررسی کردیم تا مطمئن شویم که درایوها به ارقام عملکرد تبلیغ‌شده خود رسیده‌اند و در طول زمان احساس سرعت خواهند داشت.

  • ظرفیت 500 گیگابایت یا بالاتر:

برای اکثر افراد، 500 گیگابایت بهترین ترکیب از ارزش، ظرفیت و سرعت را ارائه می دهد. اگرچه درایوهای 1 ترابایتی معمولاً عملکرد بهتری را ارائه می دهند و هزینه هر گیگابایت کمی کمتر از درایوهای 500 گیگابایتی دارند، اما هنوز هم برای اکثر مردم بیش از حد هستند، مگر اینکه به طور معمول تعداد زیادی بازی بزرگ را همزمان نصب کنید یا با فایل های عکس و ویدیوی بزرگ کار کنید.

  • گارانتی مناسب:

اکثر SSD ها دارای ضمانت نامه های پنج ساله هستند و دلیل خوبی برای قانع شدن به چیزی کوتاهتر وجود ندارد.

  • دوام: 

شما می‌توانید قبل از فرسودگی سلول‌های فلش مموری فقط چند بار بنویسید – سازندگان این را به عنوان TBW بیان می‌کنند، یا حداقل تعداد ترابایتی را که می‌توان قبل از خرابی درایو نوشت. این رتبه برای درایوهای بزرگتر بالاتر است زیرا سلول های حافظه فلش بیشتری برای نوشتن دارند. برای درایوهای 500 گیگابایتی، رتبه بندی 300 ترابایت نسبتاً رایج است. اگرچه اکثر مردم در طول عمر عادی رانندگی هرگز به این حد نزدیک نخواهند شد، استقامت بالاتر یک مزیت است.

  • نرم‌افزار:

بهترین SSD‌ها با نرم‌افزار انتقال داده رایگان عرضه می‌شوند که می‌تواند به شما کمک کند سیستم عامل و برنامه‌های خود را بدون نیاز به شروع مجدد به یک درایو جدید منتقل کنید. آنها همچنین باید نرم‌افزاری را ارائه دهند که بتواند به‌روزرسانی‌های سیستم‌افزار را مدیریت کند و اطلاعات دقیقی درباره وضعیت درایو به شما نشان دهد و سلامت آن را نظارت کند.

  • پشتیبانی بومی برای شتاب رمزگذاری درایو:

این ویژگی در درجه اول برای مشاغلی با الزامات خاص حریم خصوصی داده مهم است، و ما SSD هایی را که شامل آن نمی‌شدند را رد صلاحیت نکردیم، اما این یک امتیاز خوب برای افرادی است که به حفظ حریم خصوصی فکر می‌کنند. سیستم عامل شما همچنان می‌تواند درایوها را بدون چنین پشتیبانی رمزگذاری کند، اما این باعث می‌شود عملکرد کمی بیشتر شود.

سپس بررسی‌هایی را از سایت‌هایی خواندیم که می‌دانیم تست SSD عالی انجام می‌دهند – در درجه اول AnandTech ، اما همچنین CNET ، Tom’s Hardware ، The SSD Review ، StorageReview ، The Tech Report ، و چند مورد دیگر. و به بررسی معیارها پرداختیم. ما همچنین برخی از بنچمارک‌های خود را اجرا کردیم و هر نرم‌افزار همراه SSD را برای ارزیابی ویژگی‌ها و سهولت استفاده نصب کردیم.


SSD 980 سامسونگ (500 گیگابایت NVMe)
عکس: سامسونگ

SSD 980 سامسونگ (500 گیگابایت NVMe)

بهترین SSD

برای اکثر مردم، دلیل کمی برای هزینه بیشتر از قیمت سامسونگ 980 وجود دارد. این گوشی سریع است، با نرم افزار خوب عرضه می شود و دارای گارانتی پنج ساله از یک برند معتبر است.

40 دلار از Best Buy
60 دلار از آمازون
65 دلار از Walmart

SSD 980 سامسونگ یک SSD NVMe است که پنج تا شش برابر سریعتر از بهترین درایوهای SATA است ، حتی اگر درایوها معمولاً قیمت یکسانی دارند. این آن را به گزینه ای عالی و مقرون به صرفه تبدیل می کند. چه در حال ساخت یک رایانه جدید یا ارتقاء فضای ذخیره سازی در رایانه ای دو یا سه ساله باشید.

اوج سرعت‌های 980 در بیشتر شرایط به سرعت درایوهای گران‌تری مانند SK Hynix Gold P31 و Crucial P5 نزدیک است. اما 980 برای تقریباً همه کارهایی که مردم اغلب روی رایانه‌های خود انجام می‌دهند به اندازه کافی سریع است.

ما به طور کلی نسخه 500 گیگابایتی را توصیه می کنیم. اما در صورت نیاز به فضای بیشتر، 980 در انواع 1 ترابایتی و 2 ترابایتی نیز عرضه می شود. نسخه های بزرگتر درایو نیز بسیار سریعتر هستند. که برای اکثر SSD ها صادق است. سامسونگ تمامی نسخه ها را با پنج سال گارانتی پوشش می دهد. نسخه 500 گیگابایتی دارای رتبه دوام 300 ترابایتی است که مطابق با درایوهای گران تر است.

مزایا

منتقدان اذعان دارند که 980 سریع‌ترین SSD PCI Express نیست که می‌توانید بخرید. اگر فایل‌های بزرگ را جابه‌جا می‌کنید، سرعت آن کاهش می‌یابد. تعداد کمی از مردم در استفاده روزمره با آن مواجه می شوند. اما ممکن است بهترین انتخاب برای حرفه ای ها نباشد که با فایل های ویدیویی بزرگ کار می کنند.

SSD 980 سامسونگ با نرم افزار عالی Magician سامسونگ برای نظارت بر سلامت درایو یا نصب به روز رسانی سیستم عامل ارائه می شود. همچنین می توانید نرم افزار انتقال داده های سامسونگ را در سایت پشتیبانی سامسونگ SSD بیابید. تا فایل های خود را جابجا کنید یا درایو موجود خود را در صورت عدم تمایل کلون کنید. چیزها را به صورت دستی جابه جا کنید یا با نصب جدید ویندوز شروع کنید.


نایب قهرمان

SK Hynix Gold P31 (500 گیگابایت NVMe)

راندمان قدرت عالی

Gold P31 از یک سازنده کمتر شناخته شده است. اما بازبینان عملکرد خوب و مصرف انرژی پایین آن را تحسین می کنند. هر دو کیفیتی که آن را برای لپ تاپ ها مناسب تر می کند.

51 دلار از آمازون

Crucial P5 (500 گیگابایت NVMe)

برای فایل های حجیم بهتر است

کاهش قیمت باعث شده که اگر می‌خواهید عملکرد همه جانبه، پشتیبانی از رمزگذاری و ابزارهای نرم‌افزاری خوب را داشته باشید. P5 Crucial را به گزینه مناسبی تبدیل کرده است و در هنگام کار با فایل‌های چند گیگابایتی بزرگتر از دیگر انتخاب‌های ما سریع‌تر است.

از آمازون خرید کنید

50 دلار از Walmart

مقایسه 

SSD 980 سامسونگ یک SSD به اندازه کافی سریع برای تقریباً هر کسی است. اما اگر به طور مرتب فایل‌های ویدیویی بزرگ را صادر می‌کنید یا در پوشه‌های بزرگ چند گیگابایتی جابجا می‌شوید. یا اگر از مدت زمانی که در نمایشگر بارگذاری بازی‌های خود صرف می‌کنید ناامید شده‌اید. می‌توانید عملکرد SSD سریع‌تری داشته باشید بدون اینکه تا حد زیادی بالا بروید.

به یک درایو گران قیمت در سطح حرفه ای. SK Hynix Gold P31 و Crucial P5 هر دو کمی بهتر از 980 عمل می کنند. همچنین دارای نرم افزار مناسب، گارانتی پنج ساله و مزایای دیگر هستند.

سرعت خواندن سرعت نوشتن رتبه استقامت پشتیبانی
از رمزگذاری سخت افزاری
گزینه های ظرفیت
WD Blue SN550 2400 مگابایت بر ثانیه 1750 مگابایت بر ثانیه 300 ترابایت خیر 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت
SSD 980 سامسونگ 3100 مگابایت بر ثانیه 2600 مگابایت بر ثانیه 300 ترابایت آره 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت
SK Hynix Gold P31 3500 مگابایت بر ثانیه 3100 مگابایت بر ثانیه 500 ترابایت خیر 500 گیگابایت، 1 ترابایت
Crucial P5 3400 مگابایت بر ثانیه 3000 مگابایت بر ثانیه 300 ترابایت آره 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت
اعداد عملکرد ارائه شده توسط سازنده همیشه تصویر کاملی از سرعت واقعی هر درایو به شما ارائه نمی دهند. اما بررسی ها تأیید می کنند که انتخاب های ارتقاء ما همگی سریعتر از WD Blue SN550 هستند. ارقام عملکرد و استقامت مربوط به نسخه 500 گیگابایتی هر درایو است.

مزایا

هر دوی این درایوها معمولاً در بارگذاری بازی ها، کپی کردن پوشه های فایل های بزرگ. خارج کردن فایل ها از حالت فشرده و اجرای انواع معیارهای ذخیره سازی، عملکرد بهتری نسبت به SSD 980 سامسونگ دارند. اگر نمی‌خواهید فقط هر کدام از آنها را در آن زمان ارزان‌تر بخرید، مزایا و معایب زیر را برای هر درایو در نظر بگیرید:

  •  Tom’s Hardware ، SK Hynix Gold P31 مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. ممکن است آن را به انتخاب بهتری برای لپ‌تاپ تبدیل کند. (هر چند می توانید انتظار داشته باشید که فقط چند دقیقه طول عمر باتری داشته باشید، نه چند ساعت. پردازنده و صفحه نمایش لپ تاپ هر دو بیشتر به مدت زمان ماندگاری باتری آن بستگی دارند.) این درایو همچنین از نظر استقامت از بقیه پیشی می گیرد.

اما این کار را نمی کند. با ظرفیت 256 گیگابایتی یا 2 سل همراه است ، و نرم افزار آن به اندازه سامسونگ ، Crucial یا WD خوب نیست.

  • افت قیمت اخیر باعث شده است این محصول به ندرت در صدر نمودارهای عملکرد قرار می گیرد. اما با پشتیبانی از رمزگذاری نرم افزاری و سخت افزاری مفید، یک محصول همه جانبه خوب است. اما داوران خاطرنشان می کنند که می تواند داغ شود ، بنابراین ممکن است بهترین لپ تاپ نباشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!